L'edat per portar ciclomotor


Anestor, l'associació que engloba als fabricants i importadors de motos a Espanya, ha iniciat una campanya de recollida de firmes en contra de la decisió administrativa de pujar dels 14 als 15 anys l'edat per portar ciclomotor.


Aquesta nota recollida per un Reial Decret que entrarà en vigor 1 de setembre, “posa en joc una part important de la indústria espanyola de les dues rodes, amb un alt grau de concentració pels ciclomotors, i que utilitza directa o indirectament a 25.800 persones”. Anestor defensa també i rebutja que aquesta decisió pot tancar criteris de millora a la seguretat vial, perquè la sinestrialitat del ciclomotor s'ha reduït més d'un 35% des de l'any 2000 al mostrar les dades oficials que el segment de 14 a 16 anys és el que menys índex d'accidents registra.


Per contra de tot això, l'associació motociclista destaca que es tracta d'una franja “pedagògicament idònia” per adquirir les habilitats necessàries per iniciar-se al món de les dues rodes, amb un vehicle de prestacions reduïdes( 50cc i 45 km/h). En aquest sentit, es remarca que “mantenir l'edat de 14 anys es respectar el concepte bàsic de “accés progressiu” que recomanen els experts en seguretat vial”. Anesdor, en canvi, recomana a les autoritats de trànsit espanyoles que aquesta mesura es retiri i es substitueixi per la prohibició de l'acompanyant en aquest tipus de vehicle que si que pot tenir un impacte positiu a l'estadística d'accidentalitat.