SBK

Michel Fabrizio va tornar a ser el pilot més ràpid a la primera sessió classificatoria del GP de Sud Africa, amb un temps de 1.38. El pilot italià ja va ser un dels més ràpids als entrenaments de Monza, pero després no ho va validar a la carrera.


Immediatament darrera s'ha situat Carles Checa, a mig segon de Fabrizio i bastant a dir amb carrera si segueixen així les coses. Pitjor va ser la sort que va tenir  Ruben Xaus, que no s'ha adaptat excesivament bé al circuit i ha acabat 14è. 


Max Biaggi ha sigut vuite i  James Toseland 15è, prova que no s'ha recuperat totalment de la seva caiguda a Monza. Pero aquest no deixa de ser el que va aconseguir el divendres, hi s'haurà de veure els ritmes de carrera i sobretot qui està arribant a la superpole. 



Màniga 1
La primera maniga del GP de Kyalami de Superbike va confiar la milloria de Carles Checa, finalitzant segons sense poder cristalitzar la persecusió sobre la Ducati oficial de Michel Fabrizio, que acaba la mala raxa de la casa italiana confirmó la mejoría de Carlos Checa, finalizando segundo sin poder cristalizar la persecución sobre la Ducatioficial de Michel Fabrizio, que acabó con la mala racha de la casa italiana merced a un buen ritmo de carrera.
Més amb la lluita del Campionat Leon Haslam va tornar a fer gala de la seva regularitat quedant tercer per davant de Max Biaggi, que va acabar quart amb una pista poc propia per les seves característiques de la seva moto. 
Per darrera menys moviment del habitual. Leon Haslam va actuar amb inteligencia i va assegurar la tercera posició darrera de James Toseland, que va comença bé, però va anar desinflant-se fins a 7è. Max Biaggi va penalizar per la seva sortida, però va remuntar fins a la 4a posició.
La nota més important per Carles Checa que torna a ser competitiu i ha demostrat que a poc a poc la moto l'acompanya. Al contrari que Ruben Xaus.
Classificació
1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 39′48.343 (153,602 kph)
2 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.098
3 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 5.049
4 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 6.974
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 13.710
6 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 13.848
7 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 16.064
8 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 16.231
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 16.580
10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 23.100

Màniga 2
Ha sigut menys espectacular que altres ocasions, pero sempre mereix la pena mirar algun detalls de les carreres de Superbike. Kyalami ha sigut especialment dur pels pneumàtics i això ha sigut fonamental per veure una carrera. 
Aquesta maniga va ser una carrera de grup de principi a fi, amb la particularitat que els primers cinc pilots han sigut de cinc marques diferents, una constant que s'està donant al llarg de la temporada. les alternatives han sigut constants, encara que la resta més forts han semblat en tot moment Haslam i també el britanic Jonathan Rea, que sense caigudes a Monza seguirà sent un clar candidat al titol.
Carles Checa ha acabat cinqué i no ha donat la sensació en cap moment de poder lluitar pel podi estirant al limit les prestacions de la seva Ducati satèl·lit i al menys, això sí, amb ritme dels principals ribals de competició. Max Biaggi ha cosexat  un segon lloc al final amb un final de setmana complicat per Aprilia, minimitzant les perdues amb respecte a Haslam, la seva diferencia actual es de 15 punts. 
Tercer ha sigut Rea. L'Honda semblava tenir un plus més, pero no hi s'ha tancat la porta a Haslam i Biaggi s'ha tingut de configurar una moto que va bé en qualsevol tipus de traçat. Quatre han sigut Cal Crutchlow, que ha tornat a ser millor de Toseland, i va donant passos ferms amb la seva aclimatació a Superbikes. 
Ruben Xaus ha acabat una mica més amunt en aquesta maniga, 11, pero de nou per darrera de Corser, que ha sigut 7è, pel que poc a poc se li va acabant el crèdit de la temporada. els problemes d'aclimetació son evidents, encara que es cert que tampoc arriba una moto guanyadora pel que s' està veient.
Classificació
1 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 39′52.870 (153,312 kph)
2 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 0.522
3 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 0.601
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.991
5 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.479
6 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 13.324
7 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 13.740
8 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 14.250
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 15.190
10 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 16.790